Log in

Jaouad is wat men noemt ‘laagopgeleid’

Samenleving & Politiek, Jaargang 26, 2019, nr. 5 (mei), pagina 29 tot 34

Kunnen we met andere termen en labels technisch- en beroepsonderwijs uit de taboesfeer halen? Kunnen we met alternatieve evaluatiesystemen de lat hoger leggen en schooluitval tegengaan? En wat kan ontmoeting betekenen voor het bevorderen van een sociale mix binnen scholen in superdiverse grootsteden? Een bijdrage vanuit een school die zoekt naar oplossingen.

MAKE ONDERWIJS GREAT AGAIN

Voorbij de progressieve verwarring
Dirk Van Damme
Lessen uit Finland
Kris Van den Branden
Hoe we koploper in voorschoolse voorzieningen worden
Michel Vandenbroeck, Brecht Peleman en Katrien Van Laere
Mijn school op ’t Kiel
Angelique Corné
Jaouad is wat men noemt ‘laagopgeleid’
Bert Roos
Stop de versnippering in het hoger onderwijs
Jan Van Hee

Er wordt aan de deur gebeld. Tussen 13u en 18u zou hij komen. De man voor het ketelonderhoud. Ik doe de deur open. Het eerste wat de vakman tegen me zegt is: 'Ik ken u. Gij hebt nog aan mij lesgegeven'. Ik herken zijn gezicht, maar het zit ver. Wat was zijn naam al weer? Hoe lang zou het geleden zijn dat ik aan hem les gaf? De jongeman van ongeveer 25 jaar oud stapt binnen en begint mijn verwarmingsketel na te kijken. Hij legt haarfijn uit wat hij aan het doen is, welke elementen hij vervangt, waar ik op...

Samenleving & Politiek, Jaargang 26, 2019, nr. 5 (mei), pagina 29 tot 34